reklama

Basketland Camp - na pár dní trénerkou.

Už druhý rok po sebe som strávila prvý júlový týždeň na Basketland kempe v Leviciach. Ako profesionálna basketbalistka trávim takmer celých 11 mesiacov v telocvični, resp. v blízkosti basketbalovej lopty. Nesťažujem sa, je to moja práca, môj koníček, moja voľba. Aj tak sa vždy teším na ten jeden mesiac, ktorý si môžem od driblovania oddýchnúť. Popravde, vďaka reprezentáciám je toto môj prvý úplne celý mesiac voľna, keďže od 14 rokov až do minulého leta som bola vždy v mládežníckych výberoch Slovenska. Avšak ten jeden týždeň z môjho „nebasketbalového“ voľna rada venujem deťom na Basketland kempe. Je to super zážitok nielen pre nich, ale ja pre mňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Minulý rok ma basketbalový nadšenec Fero Kubala zavolal na letný basketbalový kemp, vraj či by som si nechcela skúsiť rolu trénerky. Hneď zo začiatku sa mi táto myšlienka páčila, avšak bolo to tesne pred reprezentačným zrazom a tak som chvíľu váhala.Rozhodnutie zúčastniť sa tohoto kempu som neoľutovala. Bol to perfektný týždeň strávený s ľuďmi mojej krvnej skupiny, s deťmi milujúcimi basketbal, v 40° horúčavách, no vždy s úsmevom na perách. Tento pozitívny zážitok ma prinútil prísť na kemp ak tento rok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako to funguje? Deti prídu na kemp, dostanú spoločné basketbalové oblečenie – pocit, že patria do spoločného teamu je dôležitý, sú rozdelené do družstiev v rovnakých vekových kategóriách a je im pridelený jeden tréner, resp. asistent. To je moja úloha. Druhý rok po sebe som dostala na starosť dievčatá.Minulý rok som mala najstaršie kočky, tentoraz to boli 12-13 ročné baskeťáčky. S babami sme si vytvorili super vzťah, dostali svoju voľnosť, na druhej strane sa dodržiavala disciplína a poriadok.

Každý deň absolovujeme ako družstvo niekoľko tréningov. Samozrejme prevládajú basketbalové, ale nesmie sa zabudnúť ani na kondičné tréningy či teambuildingové hry, plávanie a posilovačky. Deti dostanú príklad ako trénovať, naučia sa kopu nových cvičení, majú možnosť konfrontovať sa s inými talentovanými deťmi a učiť sa od kvalitných trénerov a extraligových hráčov a hráčiek z celého Slovenska. Skúsenosti a zážitky z tohoto kempu sú skvelým nakopnutím a motiváciou do ďalších tréningov. Sama to môžem potvrdiť. Keď sa v Bratislave organizoval prvý ročník Basketland kempov, bola som na ňom ako hráčka - malá, vystrihaná na chlapca, nadšená, zapálená 13 ročná basketbalistka. Pamätám si, že okrem zamilovania sa do nášho trénera, mladého pohladného basketbalistu, som sa naučila veľa vecí, odniesla si mnoho zážitkov a na kemp som veľmi rada spomínala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalších pár rokov som sa nemohla kempu zúčastniť kvôli spomínanej reprezentácii a práve preto ma pozvánka do trénerského kolektívu potešila. V tom spravidla prevláda pohodová, priateľská a pozitívne naladená atmosféra. Spoznala som pár skvelých ľudí, na ktorých si vážim, že aj napriek nabitej trénerskej či hráčskej sezóne prídu týždeň zo svojho voľna obetovať pre deti, odovzdať im skúsenosti a pripraviť im ten najkrajší týždeň prázdnin. Kto sa kempu zúčastnil viem že to zďaleka nie je obeta, je to privilégium zúčastniť sa takejto skvelej akcie.

Pri odchode bývajú občas aj slzičky, no vďaka za facebook. Takto môžme ostať v kontakte aj naďalej. Preto ma minulý rok potešilo, keď 6-7 dievčat z môjho družstva chodievalo následne na všetky zápasy našej repre U20, s ktorou sme sa na majstrovstvá Európy pripravovali v Košiciach. Po zápase sme si spolu s deckami zašli do cukrárne a keď som videla, s akou iskrou v očiach decká spomínali na Basketland, rozhodla som sa, že letný basketland Camp bude pre mňa každoročnou záležitosťou. Teda pokial ma v trénerskom kolektíve bude Feri ešte stále chcieť :)

Marta Páleníková

Marta Páleníková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ak vo svojom živote hľadáme niečo veľké a neskutočné, iste sme zabudli otvoriť oči. pretože šťastie často znamená uvidieť jednoduché veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu